Задава се още едно първично публично предлагане на акции на пазара beam.
Българският стартъп за доставки с дронове „Дронамикс Кепитъл“ ЕАД е подал заявление за допускане до търговия на пазара за растеж на малки и средни предприятия BEAM, съобщават от Българската фондова борса (БФБ).
Постъпилият документ за допускане е с цел първично публично предлагане от страна на емитента на емисия до 5 334 081 броя привилегировани, безналични, поименни Клас Б акции от капитала на дружеството, всяка с номинална стойност 1 лев и емисионна стойност 1,1 лева.
Съветник по емисията е „Карол“.
„Дронамикс“ е технологичен стартъп, който от 2014 г. работи по създаването на безпилотни самолети за доставки на товари.
Компанията оперира паневропейска мрежа за дронпортове, която обхваща повече от 35 летища в 11 европейски държави.
Очаква се първите търговски полети на услугите за дронове за доставка в рамките на деня на „Дронамикс“ да започнат през 2022 г. Първата фаза на европейската мрежа за дронпортове включва летището в Лиеж, което служи като европейски център на Alibaba, както и летище Бреша, националният център за италианската пощенска система.
Разработват се и летища на стратегически места по целия континент, които ще се превърнат в регионални въздушни карго логистични центрове чрез амбициозни инвестиционни програми, като Skövde (Швеция), Seinäjoki (Финландия) и Осиек (Хърватия), посочва се на сайта на компанията.
„Дронамикс“ е стратегически партньор на Hellmann Worldwide Logistics за разработване и предлагане на новаторска нова транспортна услуга за трансграничен транспорт на критични във времето стоки.
Стартъпът си партнира и с DHL, с която разработват съвместни решения за доставки на товари с дронове в същия ден.
Дружеството разработва дрона Black Swan - нов тип товарен самолет, който е малък, безпилотен и изключително икономичен и може да транспортира 350 кг над 2500 км на цена, която е с над 50% по-ниска от стандартните самолети. Той лети автономно и може да се наблюдава и управлява дистанционно чрез сателит, като каца на къси и неасфалтирани писти. Последното е важно за разработване на по-достъпни доставки в страни с неразвита инфраструктура.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
преди 4 години И не си купуваш компанията, а някакво SPV със същото име, което ти обещава някой ден да можеш да си купиш акции. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Компанията не оперира нищо и няма партньорски договори с никого, спекулира се с разни платени съобщения в пресата :)Единственото налице са няколко одобрения през ИАТА да ползва затънтени селскостопански летища в нищото. Нямат летящ дрон, дори птототип, нищо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар